This Call Cannot Be Completed as Dialed: “Operator”

“Operator”

Performed by Midnight Star

Written by Reggie Calloway, Vincent Calloway, Belinda Lipscomb, and Bo Watson

On the album Planetary Invasion

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ENGLISH

“I’m sorry, you must first dial a ‘1’ when calling this number!”

Retort for tacky pick-up lines

In regions entrenched in mobile communications, cellular devices have rendered the role of a switchboard operator passé. These handheld apparatus, programmed with humanoid personal assistants, allow one to bypass a living and breathing intermediary so as to obtain directions to the nearest coffee shop, look up names and numbers in a directory, and connect with any other telephone worldwide.

Convenience, speed, and impersonality have become hallmarks of this 21st-century technology. However, these same qualities fail in the context of a veritable human relationship, where growth requires patience, perseverance, and emotional investment. This insight seems immaterial to the implacably libidinous protagonist in “Operator.”

Seeking to bed a target of sexual desire, the hero resorts to dialing a telephone operator for assistance. In unmistakable terms, the protagonist conveys concupiscent intentions:

“Person-to-person is how it’s got to be
Just one-on-one, baby, you and me.
Computer freakin’ all night long
And you can bet that all my circuits are strong!”

Our caller should have dialed the fire department, as the fiery urges burn hot enough to melt the wires on a telephone pole:

“Operator, this is an emergency!
Operator, baby, burning up on me!”

All physical and no heart leads to a failed connection. The operator rejects the caller’s advances (“You must first dial a ‘1’ when calling this number!”) and delivers scoldings (“Could you speak up a little louder because I can just barely hear you!”).

Despite the operator’s cues, our caller remains adrift in hypersexuality. Exasperated by the simplemindedness, the operator places the caller on indefinite hold. Undaunted, our hero persists on the line, amassing inordinate calling fees that will inevitably lead to termination of phone service for nonpayment.

“The operator was busy at the time.
She told me, ‘Hold, please, on the telephone line!’
I told her, ‘Hurry up cause I ain’t got much time
It’s an emergency, I spent my last dime!'”



ESPAÑOL

“Lo siento, primero debe marcar un ‘1’ cuando llame a este número!”

Réplica para piropos

En regiones arraigadas en las comunicaciones móviles, los dispositivos celulares han dejado de lado el papel de un operador de centralita. Estos aparatos de mano, programados con asistentes personales humanoides, permiten pasar por alto a un intermediario viviente para obtener direcciones a la cafetería más cercana, buscar nombres y números en un directorio, y conectarse con cualquier otro teléfono mundialmente.

La comodidad, la velocidad, y la impersonalidad se han convertido en el sello distintivo de esta tecnología del siglo XXI. Sin embargo, estas mismas cualidades fallan en el contexto de una verdadera relación humana, donde el crecimiento requiere paciencia, perseverancia, e inversión emocional. Esta perspicacia parece irrelevante para el protagonista implacablemente libidinoso de “Operator.”

Buscando acostarse con un objetivo de deseo sexual, el héroe recurre a llamar a una operadora telefónica para obtener ayuda. En términos inconfundibles, el protagonista transmite intenciones concupiscentes:

“De persona a persona es como tiene que ser
Solo uno a uno, cariño, tú y yo
Amor computarizado toda la noche.
Y puedes apostar que todos mis circuitos son fuertes.”

Nuestro héroe debería haber marcado el número del departamento de bomberos, ya que los ardientes impulsos queman lo suficiente como para derretir los cables de un poste telefónico:

“¡Operadora, esto es una emergencia!
¡Operadora, bebé, me está quemando!”

Todo lo físico y sin corazón conduce a una conexión fallida. La operadora rechaza los avances del protagonista (“¡Primero debe marcar un ‘1’ cuando llame a este número!”) y entrega regaños (“¿Podría hablar un poco más alto porque apenas puedo escucharlo?”).

A pesar de las insinuaciones de la operadora, nuestro interlocutor permanece a la deriva en la hipersexualidad. Exasperada por la insensatez, la operadora coloca a nuestro protagonista en espera indefinida. Sin desanimarse, nuestro héroe persiste en la línea, acumulando tarifas de llamadas excesivas que inevitablemente conducirán a la terminación del servicio telefónico por falta de pago.

“La operadora estaba ocupada en ese momento.
Ella me dijo: ‘¡Espere, por favor, en la línea telefónica!’
Le dije: ‘Date prisa porque no tengo mucho tiempo
Es una emergencia, ¡gasté mi último centavo! ‘”


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